Thursday, 14 May 2015

Keywords Finalization Methodology

Keywords Finalization Methodology
To arrive at the set of keywords that:
Describe business correctly (are relevant)
Attract traffic (are popular & are searched for)
Have less competition (are relatively un-optimized for )
Steps
Step I:
Lets start by saying that the for the keyword finalization of a web site the first step is to device the theme of the web site. The keywords then should be generated which are in sync with the themeing structure of the site. The home pages & the other higher level pages should target more general(main theme)keywords. The deeper pages (embedded in subdirectories or sub domains) should target more specific & qualified keywords.
Once the sites themes & sub-themes are done, lets start by looking for the keywords
StepII:
The finalization of the keywords for any given site can be done in the following way:
Generation of the seed keywords for the site (theme keywords).
Expansion of the seed keywords into key-phrases by adding qualifiers (sub theme keywords)
Generating a larger set of keywords by word play on the key-phrases generated in step II.(sub theme targeting)
Lets take them one by one:
SEED Keywords/Primary keywords:
The seed keywords can be generated by either of the ways mentioned below:
The client provides the terms he feels are relevant to his business.
The SEO firm generates the seed words by understanding the business domain & the business model of the client.
Some outside domain consultant provides them.

Another way of generating seed keywords is to look for the meta tags of the competition web sites.
WARNING: do not place any unnecessary emphasis on these tags. Use them just to generate you seed keywords list.
If one has certain set of keywords then tools like WT & Overture can also be used to arrive at the other relevant seed keywords.
Typically seed keywords are single word.
A good number of seed Keywords is between 10-12.

SUB theme Keywords (add Qualifiers)
Now to these seed keywords add qualifiers.
These qualifiers can be anything location/sub-product/color/part no/activity/singular etc.
By utilizing these qualifiers one can expand the list of the seed keywords.
Say a good number would be anywhere between 20-30.
Typicaly a sub theme key phrase could be of 2-3 -4 word length.
One recent study suggests that
The typical searcher often uses longer queries. Many contain more than three words. Within three different search engines, keyword distribution data tells a compelling story:

LookSmart does not report beyond 5 search terms, instead grouping five or more terms into one category.
Approximately 40 percent of queries in LookSmart have three or more words. About 32 percent in Teoma have three or more. Ask Jeeves has an even higher skew, nearly 62 percent, because of its natural language focus. Within FAST, the database that powers Lycos and others, the average is 2.5 terms. That suggests a similar frequency distribution to LookSmart and Teoma.
Hence we can keep the average length of sub theme keywords at around 3.
 About the author:
 I'm an eBiz consultant and owner of Mosaic Services- an SEO Company. I regularly write and submit articles on various SE specific topics.
 
 
 
Kata kunci Finalisasi Metodologi
Untuk tiba di set kata kunci yang:
Jelaskan bisnis dengan benar (relevan)Menarik lalu lintas (yang populer & dicari untuk)Memiliki persaingan kurang (relatif un-dioptimalkan untuk)
Tangga
Langkah I:Mari kita mulai dengan mengatakan bahwa untuk finalisasi kata kunci dari sebuah situs web langkah pertama adalah untuk perangkat tema situs web. Kata kunci yang kemudian harus dihasilkan yang sinkron dengan struktur themeing situs. Rumah halaman & halaman tingkat yang lebih tinggi lainnya harus menargetkan lebih umum (tema utama) kata kunci. Halaman-halaman yang lebih dalam (tertanam dalam subdirektori atau sub domain) harus menargetkan kata kunci yang lebih spesifik & berkualitas.
Setelah situs tema & sub-tema yang dilakukan, mari kita mulai dengan mencari kata kunciStepII:
Finalisasi kata kunci untuk setiap situs tertentu dapat dilakukan dengan cara berikut:
Generasi kata kunci benih untuk situs (tema kata kunci).
Perluasan kata kunci benih ke-frase kunci dengan menambahkan kualifikasi (kata kunci sub tema)
Menghasilkan satu set yang lebih besar dari kata kunci dengan permainan kata pada tombol-frase yang dihasilkan pada langkah II. (Sub tema menargetkan)
Mari kita satu per satu:
Kata kunci SEED / kata kunci Primer:
Kata kunci benih dapat dihasilkan oleh salah satu cara yang disebutkan di bawah:
Klien memberikan syarat ia merasa relevan dengan bisnisnya.
Perusahaan SEO menghasilkan kata-kata benih dengan memahami domain bisnis & model bisnis klien.
Beberapa konsultan domain luar menyediakan mereka.

Cara lain untuk menghasilkan kata kunci benih adalah untuk mencari tag meta dari situs web kompetisi.
PERINGATAN: tidak menempatkan penekanan yang tidak perlu pada tag ini. Menggunakannya hanya untuk menghasilkan benih Anda daftar kata kunci.
Jika seseorang memiliki set tertentu dari kata kunci maka alat-alat seperti WT & Overture juga dapat digunakan untuk sampai pada kata kunci benih lain yang relevan.
Biasanya kata kunci benih yang kata.Sejumlah Kata kunci benih adalah antara 10-12.

Tema SUB Kata kunci (add Kualifikasi)
Sekarang untuk kata kunci benih tersebut menambahkan kualifikasi.
Kualifikasi ini bisa apa saja lokasi / sub-produk / warna / bagian tidak / kegiatan / tunggal dll
Dengan memanfaatkan kualifikasi ini satu dapat memperluas daftar kata kunci benih.Mengatakan sejumlah yang baik akan berada di mana saja antara 20-30.
Typicaly tema frase kunci sub bisa 2-3 panjang -4 kata.
Satu studi baru-baru ini menunjukkan bahwa
Pencari khas sering menggunakan pertanyaan lagi. Banyak mengandung lebih dari tiga kata. Dalam waktu tiga mesin pencari yang berbeda, data distribusi kata kunci menceritakan sebuah cerita yang menarik:

Looksmart tidak melaporkan melampaui 5 istilah pencarian, bukan pengelompokan lima atau lebih hal dalam satu kategori.
Sekitar 40 persen dari permintaan di LookSmart memiliki tiga atau lebih kata-kata. Sekitar 32 persen di Teoma memiliki tiga atau lebih. Ask Jeeves memiliki condong lebih tinggi, hampir 62 persen, karena fokus bahasa alami. Dalam CEPAT, database yang kekuatan Lycos dan lain-lain, rata-rata adalah 2,5 syarat. Itu menunjukkan distribusi frekuensi mirip dengan Looksmart dan Teoma.
Oleh karena itu kita dapat menjaga panjang rata-rata kata kunci sub tema sekitar 3.

 
Tentang Penulis:
 
Saya seorang konsultan eBiz dan pemilik Mosaic Services sebuah Perusahaan SEO. Saya secara teratur menulis dan mengirimkan artikel tentang berbagai topik tertentu SE.

No comments:

Post a Comment